10 zile, 7 țări, 3 capitale IX

Pe 28 decembrie 2014 am ajuns din  nou la Viena, călătorind o noapte întreagă cu trenul de la Cracovia.  În aceiași dimineață am plecat cu un alt tren rapid de la Viena la Budapesta. Trenul traverseaza în viteză câmpia recent ninsă. Privesc în stânga, în dreapta… las în urma mea toate morile mileniului III. La fel câmpuri de panouri electrice. Intru în câmpia lungă și plictisitoare a Panoniei. Afară este un viscol teribil. De fiecare dată când traversez aceasta câmpie parcă reușesc să-i înteleg mai bine pe maghiari sau cel puțin motivele care i-au determinat să plece, să se extinda, să cucereasca atât în est cât și în vest precum atât în nord cât și în sud. În Ungaria déjà simt că sunt în Europa de est nu în Europa centrală. Uneori este un peisaj atât de dezolant, de trist astfel încat am sentimentul ca mă aflu intr-o țară părăsită. Acum ninge. Cel puțin ninge frumos. Cu fulgi mari și jucăuși care acoperă repede totul.

DSCF7834

Am ajuns la Buadapesta aproximativ la orele 12.00. Orașul, rece, gri, gol, lipsit de căldura și culoare ce-i caracterizează în timpul verilor sau primăverilor de pe malurile Dunării.

Leave a Reply

