10 zile, 7 țări, 3 capitale VI+VII

Roma este un oraș împodobit într-un mod simplu, dar elegant. Nu există totuși bogăția decorațiilor din orașele germane, nu există o asemenea investiție în sărbătoarea Crăciunului. Nu snut târgurile de Crăciun cu toată parada de dulciuri, jucării, cadouri, tipice târgurilor germane. Cu toate acestea Roma rămâne un oraș frumos chiar și în această perioadă. În prima zi de Craciun, pe 25 decembrie 2014, am plecat cu  trenul direct de la Roma la Viena. Un alt tren de noapte. Am plecat la orele 19 din Roma Termini și am călatorit timp de 14 ore într-un compartiment de 6 persoane în compania unui grup de mexicani care erau pentru prima dată în Europa. Ei parcurgeau  câteva țări în cateva zile. După, din nou în Mexic. I-am înrebat ce impresie le-a făcut până acum Europa, cum se simt aici, ce diferențe sunt între America Centrală și Statele-Unite ale Americii pe de o parte și Europa pe de altă parte. A fost o discuție interesantă.

DSCF7781

De data aceasta trenul a avut o întarziere de o oră, astfel am coborat în Wien Hauptbahnhof la 9.33 în loc de 8.33. Era 26 decembrie 2014, o zi rece dar senină cu puțini nori pe cerul de deasupra Vienei. Am lăsat rucksack-ul la gară și am plecat în căutarea unei berării nu doar pentru o bere bună ci și pentru a mânca ceva. Am colindat efectiv străzile din centrul orașului cu magazine închise însă cu minunatele Stube tot deschise.

Nu am ramas foarte mult timp în Viena. La orele 14 am luat un tren rapid spre Polonia. Era un tren polonez, foarte aspectuos, Viena – Varșovia. Era pentru prima dată când călătoream spre Polonia. Din aceste considerente, probabil din această  calatorie cel mai mult m-a impresionat tocmai ceea ce am vazut în Polonia. Dar cu siguranță entuziasmul nu este numai din aceste considerente ci și din plăcerea și bucuria reală de a descoperi mereu tot altceva și altceva.

Trenul a oprit în câteva orașe din Cehia, traversând partea estică a țării lăsând în dreapta liniilor de cale ferată granița cu Slovacia și minunații Munți Carpați.

Am intrat în Polonia după ce am traversat estul Cehiei, aproximativ pe la orele 17.00. La 18.33 am coborat în Katowice unde a trebuit să schimb cu un alt tren în direcția Cracovia. Așadar era  prima dată când puneam piciorul în Polonia. Gara din acest mic oraș de provincie arată mai bine decat gara de nord din București și mai ales foarte curată și unde călătorul găsește inclusiv o librărie. Da, în acest mic oraș de provincie. Nici până azi nu am văzut o librărie în gara de nord din București. Cred că acest aspect vorbește foarte mult despre fiecare popor. La fel ca atunci când intrii în casă la cineva pentru prima dată și vezi/întâlnești câteva elemente definitorii. Când din casa cuiva lipsește biblioteca sau sunt doar câteva rafturi cu câteva cărți simple sau legate strict de meseria/profesia celui/celor care locuiește/locuiesc acolo atunci această lipsă vorbește foarte mult despre acea casă. Cicero că orice casă fără cărți este asemenea unui corp fără suflet și cred că se poate corola afirmația lui Cicero cu relația dintre oraș și librăriile/bibliotecile sale.

Am luat următorul tren și am ajuns la Cracovia la aproximativ orele 21.00  Ieșind din gară am fost întâmpinat – în sfârșit – de zăpadă proaspătă și de luminile de Crăciun ce împodobeau orașul. Am traversat centrul istoric al orașului până la hotelul unde am rămas peste noapte, hotel Abel.

Leave a Reply

