Cum am ramas fara bilet de tren la Praga

Este seară, urc în trenul 477 la Dresden cu gândul de a ajunge a doua zi dimineaţa la Budapesta. Călătoresc aşadar cu un tren de noapte care trece prin patru ţări : Germania, Cehia, Slovacia, Ungaria. La miezul nopţii trenul se opreşte la Praga pentru aproximativ 20 de minute. O oprire inexplicail de lungă şi în ziua de azi. Personal călătoresc cu acest tren de mai bine de patru ani de zile. Aşa am vizitat Cehia de mai multe ori şi am locuit la Praga la foşti colegi de la Strasbourg. Însă de data asta…

La Praga a urcat un al doilea controlor ceh identificat prin numărul de STAF 01-01140 în acelaşi tren numărul 477 şi a verificat biletul Interrail Global Pass pe care-l aveam ca bilet de călătorie . Acest controlor de tren a considerat că biletul este un FALS şi l-a confiscat. În cadrul acestui demers mi-a eliberat o chitanţă în limba cehă pe care scrie că a confiscat biletul cu seria 1559680, în data de 06.02.2015, la orele 00.34 pe motivul/cauză (duvod, lb. cehă = cauză) că biletul este falsificat (Padelani, lb. cehă = falsificat). Controlorul mi-a cerut să plătesc un alt bilet în tren valabil până la frontiera Cehiei cu Slovacia. Am achitat astfel un alt bilet în valoare de 467 Coroane cehe, 17.30 euro. Ataşez şi acest bilet în fotografie.

Consider că acest act a fost un abuz al funcţionarului ceh. După ce am fost deposedat de biletul Interrail Global Pass, seria 1559680 în valoare de 163 de euro, eliberat pe numele Dranca Nicolae Emilian, am fost nevoit să cumpăr alte bilete din Slovacia până în Bucureşti în valoare de 109 euro şi 35 lei. Respectivul controlor nici nu a vrut să audă dacă subsemnatul are sau nu are bani cu ce să se întoarcă acasă. Nici nu l-a interesat că este student şi se afla într-o vizită de studii în Occident, nu în vacanţă. Cumplită persoană…

Ceea ce m-a surprins este faptul că în Germania nimeni nu m-a oprinit nicăieri pentru a-mi cere explicaţii suplimentare în privinţa acestui bilet. S-a trezit cineva tocmai în Cehia… Este drept biletele eliberate în România nu au tot atâtea elemente de siguranţa precum cele din Occident. Însă tot aşa nici leul românesc nu are tot atâtea elemente de siguranţă precum dolarul american spre exemplu.
Acum, revin la vechea întrebare : ce-i de făcut ?

Leave a Reply

