Preliminariile unei idei mult comentate: Klaus Iohannis presedinte…

DSCF7285

Bad Kissingen, 19 octombrie

În urma comentariilor pe care le-am primit la unul dintre ultimele mele articole ( a se vedea https://emiliandranca.wordpress.com/2014/10/13/zece-motive-pentru-care-sa-nu-l-votezi-pe-iohannis/ ), am considerat că este necesar să menţionez câteva chestiuni care au stârnit curiozitatea unor cititori. Nu am avut timp să răspund tuturor celor care au pus întrebări. Nu am avut timp nici să le mulţumesc celor care au atras atenţia asupra anumitor aspecte pe care probabil le-am omis. În definitiv, le mulţumesc tuturor celor câtorva mii de citititori, atât celor supăraţi care mi-au scris într-un mod mai puţin plăcut cât şi celorlalţi cititori mai puţin supăraţi care nu m-au înjurat şi nici nu au insinuat diferite lucruri.

Aşadar, o primă curiozitate a unor cititori: cu cât sunt plătit? Spre surprinderea lor trebuie să mărturisesc că nu sunt plătit cu nici un leu pentru nici un articol nici de acum şi nici de altă dată. Scriu în presa naţională de mai bine de trei ani de zile iar de aproape un an am şi acest blog personal. Scrisul a devenit un mod de viaţă, este un stil propriu, la fel cum merg, cum gandec, cum vorbesc, la fel cum călătoresc, etc. Aşa cum alţii se uită la fotbal, merg la meciuri pe stadioane, mănâncă seminţe şi beau… ce vor ei să bea, aşa alţii se aşează la masă şi scriu. Am scris pentru diferite ziare şi reviste, mereu în mod voluntar şi doar atunci când cineva m-a rugat – în mod civilizat – să prezint un anumit eveniment, fenomen, idee, carte, film, etc. Iar acest lucru poate fi verificat.

Am emigrat în Germania? Nu, nu am emigrat nicăieri şi nici nu-mi doresc să emigrez. În prezent mă aflu în Germania într-o călătorie de studii. Îmi doresc să rămân în România, să aduc acolo ceea ce am vazut şi învăţat în Occident.

În consecinţă alţi cititori m-au acuzat că dacă aş fi trăit în România nu aş fi scris aşa ceva – atât de ironic… Total greşit, încă am un domiciliu stabil în România, plus o garsonieră închiriată perfect legal în Bucureşti unde locuiesc de fiecare dată când mă întorc acolo, respectiv în România ( şi mă întorc destul de repede). În plus, consider că tocmai dacă nu aş fi trăit în România nu aş fi scris ceea ce am scris.

Un ”alegător” al lui Iohannis? nu mă grăbesc să spun că sunt un alegător al lui Iohannis. Cine a avut răbdarea şi inteligenţa de a căuta şi alte lucruri pe care le-am scris despre Iohannis a putut observa că primarul Sibiului mi-a atras interesul încă înainte de a deveni preşedintele PNL. Însă, nu contest faptul că Iohannis este de preferat multor altor feţe palide – atât la propriu cât şi la figurat – din actuala aşa zisă clasă politică din România, inclusiv unora dintre aceia cu care el s-a aliat.

Unii m-au acuzat de plagiat. Nu am plagiat nimic niciodată. Ideea îmi aparţine. Dacă altciva a scris ceva asemănător îl felicit! Nu trebuie să fie 10 motive pentru ceva anume, chiar şi într-un mod uşor ironic spus, pot fi 15, 20, 30, 100, 1000 iar numărul lor poate continua. Poate Klaus Iohannis merită să fie ales pentru alte 10 chestiuni care îl recomandă. La fel de bine pot exista – cel puţin – alte 10 argumnete conform cărora Klaus Iohannis nu are ce căuta la Cotroceni. Ambele variante sunt posibile. Aşa cum Ion Raţiu şi Corneliu Coposu primeau în 1990 pietreni în ferestrele şi uşile caselor lor urmate de ameninţări telefonice şi nu numai… tot aşa nu mă va miră faptul dacă Iohannis va primi ceva asemenator cât de curând. Mai ales dacă ţinem cont de ce consilieri are după el… Totuşi, au trecut doar 25 de ani din 1990, iar asta raportat la scara istoriei înseamnă foarte puţin.

Bref, cred că am răspuns celor mai multe curiozităţi pe care cititorii mi le-au transmis. Acestea sunt/au fost premilinariile unei idei mult comentate. În încheiere pot spune doar că pe 2 noiembrie voi vota din nou în Occident – încă nu ştiu la ce ambasadă sau consulat – însă îmi doresc să nu se întâmple acelaşi lucru precum în 2009, când diveris foşti ambasadori au fost acuzaţi de diferite activităţi cel puţin imorale! Abasadori, care, după cum se plâng românii din Occident, sunt asemenea acestei indezirabile clase politice; sunt indiferenţi la adevăratele necesităţi şi doleanţe ale diasporei românilor de pretutindeni. Astfel, iar se va spune că în realitate, în spatele lor se află alţi păpuşari care trag/ţin sforile…

Emilian Dranca

Bad Kissingen, 19.10.2014

One thought on “Preliminariile unei idei mult comentate: Klaus Iohannis presedinte…

  1. ati reusit sa votati?

Leave a Reply

